M E M O R I E S

2011-11-14 @ 19:46:45
Sitter här och kollar/har kollat på extremt mycket bilder från förr. Inte bara för tio år sedan utan även från förra året. Tänk vad tiden bara rinner iväg hela tiden. Det här snacket känner nog de flesta igen med att "tiden går för fort", och "Åren bara sveper förbi". Det vet vi alla om. Sekunder blir till minuter, minuter till timmar, timmar till dygn, dygn till dagar, dagar till veckor, veckor till månader, månader till kvartal, kvartal till år. När man var liten förstod man inte detta, (i alla fall inte jag) men ju fler dagar och år det går så blir det självklarare för varje minut. Jag skulle göra vad som helst för att få leva tillbaka när jag var liten och bara bry sig om att ha roligt och njuta av att vara barn och vara liten. Då fanns det inga bekymmer och man oroade sig inte, såklart dök det upp problem och annat men det löste man. Har ni egentligen tänkt på hur erat förflutna ser ut? Att man verkligen har allt det där bakom sig och man kommer inte vara med om det igen. Aldrig. Tack vare bilder och texter, dagböcker, filmer och massa annat kan man som tur är blicka tillbaka på hur livet såg ut då och hur man såg ut och hur man tyckte och tänkte.

Man gjorde kanske misstag som man lär sig att aldrig mer göra om. Människor kommer och människor går. Man lär sig att leva och blicka framåt. Njuta av livet, trots att det kan vara sjukt svårt i vissa lägen. Nu tänker vissa av er att jag bara sitter här och skriver en massa skit som inte betyder någonting eller att det är kopierat från någon annans tankar, men så är det faktiskt inte. De här orden som jag just delat med mig av kommer rakt från mina tankar och åsikter och det är faktiskt såhär jag ser på det, det betyder för mig. En utav anledningarna till att jag skriver såhär är bland annat att jag vill att folk ska förstå det här och att man aldrig kan "rymma" från sitt liv. För det är det faktiskt, ditt liv, dina år och dina erfarenheter i livet. Var inte rädd för att våga tänka tillbaka och möta upp vänner man hade förr och kanske ta tag i en del saker som man inte har rett ut under åren. Som sagt, du kan aldrig rymma ifrån det, det kommer alltid vara med dig, livet ut.

Det är läskigt att allting går fort tycker jag. Det känns som att livet går ut på att vara bebis, barn, tonåring, vuxen och gammal. Sedan vet vi alla vad som står och knackar på dörren en vacker dag. Det finns ju så mycket som man vill hinna med under alla dessa år som man har framför sig! Hur bär man sig åt? Och vad händer egentligen efteråt? Livet är förvirrande och konstigt. Ta vara på allt du har och tänk inte hela tiden på det du inte har, tänk istället tvärtom: vad händer om jag förlorar det här?PEACE OUT.

Lite tankar och funderingar från en sjuk, förkyld louise. Stjärna till er som tog er tid att läsa igenom mina konstigheter.


Kommentarer
Postat av: elin

fint!!!

2011-11-15 @ 09:17:23
URL: http://elinss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0