hemma från tonår.

2010-04-17 @ 00:54:19

Har precis kommit hem från tonår nu, var faktiskt inte så jätte mycket folk i början men i slutet kom det fler. Amanda, Richard o jag satt och spela monopol (stavning) första timman och jag o richard fuskade hela timmen, vilket amanda inte fatta förän i slutet (a)
ja, hon är lite efter ibland alltså (:
----------------------------------------------------------------------------------------------
Men efter som jag inte berättat så mycket om praoen på stena line osv, så tänkte jag göra det nu
I lördags efter middag skjutsa mamma ner mig o Hannah till gbg, till båten. Utanför så mötte vi upp Meta, som visade sedan oss runt på båten. Det var sjukt stort och jag trodde jag skulle springa vilse med en gång!
Jag och Hannah fick dela på en hytt på däck 5, det var en hytt som var delad i två rum ungefär så vi hade varsin säng, varsin tv, varsin gardob osv. Vi började praoa redan den kvällen när vi gjort i ordning oss. Vi fick stå i incheckning och det första vi fick göra på praoen var att lära oss hur man blandar Gin & Tonic  haha.
Så där stod vi när alla gick ombord och serverade gin & tonic! supercoolt.

Sen så jobbade vi till tio, det gjorde vi de andra kvällarna också. Vi började varje dag med att börja jobba typ vid nio på morgonen och så jobbar man typ till tolv, sedan är man ledig till fem och då jobbar man till tio på kvällen osv. Vi fick bl.a stå i shoppen, sitta i kassan då och ta emot och räkna pengar  trodde aldrig att det skulle gå eftersom jag inte fattar ett skit om euro så jag fick typ paniiik! Haha men jag lärde mig till slut och sen gick det bra. De andra dagarna fick vi hjälpa till i resturangen på båten och typ hämta disk och servera mat och hjälpa folket till deras bord osv osv osv. eftersom båten gick till Kiel, i tyskland, och eftersom vi var lediga på dagen så hoppade vi av på söndag i Kiel och åt på donken där  hihi, precis som hemma fast dom hade inte kommit på att man kan ha ketchupen i en liten "plastburk", dom har det fortfarande i sån där plast! haha.
jaja, sen på måndag var vi tbx i sverige då gick vi av i gbg och gick lite på nordstan och så, hittade lite smycken osv. På tisdag sen när vi var i Kiel igen så gick vi på gågatan och kom till ett asstort shoppingcenter, jag och Hannah var livrädda att gå vilse så vi typ memorerade alla affärer o skyltar vi såg för det var skit stort! Jag hittade ett par skitsnygga jeansshorts där och kommer ha dom mycket nu i vår o sommar


Här kommer lite bilder
 
våra snygga uniformer här dåva ;P



En morgon halv sex var det en asfin soluppgång!


vi var även ute och cykla i kiel med en annan som jobbade på båten med som var asskum, han bjöd oss på massa öl och sprit typ likör (stavning) o såånt x)




Vi var även på sälsafari i Kiel också 




haha det fanns dressmann i kiel




Jag utanför båten i Kiel ;)



Det får komma mer bilder ngn annan dag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0