Dagens ridpass♥

2010-08-17 @ 00:44:41
Red Nova en snabbis och hopptränade henne. Jag skiter i hur jag värmde upp och visar bara hur jag körde en lätt övning, just för att träna svängarna med henne som hon är väldigt dålig på ibland.
Först red jag på volten så som jag ritat här uppe och träna den både i vänster och höger varv i både trav och galopp. Hon gick fint på volten i vänster, fortfarande lite svårare i höger.
Sen när hon kunde volten bra så överraskade jag henne med att ( i vänster varv) svänge höger helt plötsligt och ta ett räcke på långsidan(bild ovan!) För att sedan fortsätta mot det blåa. I den svängen där nere måste jag bromsa henne som sjutton för hon blev hyper efter det första räcket. Det var rätt jobbigt^^

Haha, det var en snabb sammamfattning om ridpasset, ska fortsätta med det imorgon! KramKram, kommentera vad ni tyckte :D

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilken bra övning =D

2010-08-17 @ 10:18:13
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0